Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Ταυλαρίδης: «Σε κάθε παιχνίδι για τη νίκη»


Έτοιμος για τη νέα πρόκληση της καριέρας του είναι ο Στάθης Ταυλαρίδης, ο οποίος μίλησε στο sportlarissa την απόφασή του να επιστρέψει στην Ελλάδα, αλλά και για το κλίμα που συνάντησε. Ακόμα ο 30χρονος κεντρικός αμυντικός μίλησε για τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στο ελληνικό ποδόσφαιρο και του εξωτερικού.

Αναλυτικά η συνέντευξη του Στάθη Ταυλαρίδη στο sportlarissa:

Στάθη, έχετε συμπληρώσει ήδη την πρώτη εβδομάδα παραμονής στο Καρπενήσι και 20 μέρες συνολικής προετοιμασίας. Ερχόμενος από το εξωτερικό, βλέπεις πως υπάρχουν διαφορές στην προετοιμασία;

«Δεν υπάρχουν πολλές μεγάλες διαφορές. Η μόνη διαφορά είναι ότι ειδικότερα στη Γαλλία η προετοιμασία είναι πιο μικρή, γύρω στις 35 μέρες, ενώ εδώ είναι 2 μήνες. Αυτή είναι η μόνη σημαντική διαφορά».

Για το επίπεδο του ποδοσφαίρου;

«Εγώ έχω φύγει 10 χρόνια από την Ελλάδα και τα τελευταία χρόνια που βλέπω το ελληνικό ποδόσφαιρο εντατικότερα, και ειδικότερα την περασμένη χρονιά, λόγω το ότι υπάρχουν και πολλοί ξένοι το επίπεδο έχει ανέβει αρκετά. Γίνεται επίσης και πόλος έλξης για μεγάλους ποδοσφαιριστές κι αυτό είναι πολύ σημαντικό για το επίπεδο του».

Τα βρήκες τα πράγματα όπως τα περίμενες στην Λάρισα;

«Κοιτάξτε να δείτε, τώρα, είμαι μόνο σχεδόν 3 βδομάδες στην Λάρισα. Είμαι αρκετά ευχαριστημένος. Ήξερα που ήρθα. Λείπω και δέκα χρόνια από την Ελλάδα αλλά, πάνω κάτω, δεν υπάρχουν και μεγάλες διαφορές από τότε που έφυγα».

Ήταν εύκολη η απόφαση της επιστροφής στην Ελλάδα μετά από 10 χρόνια;

«Ήθελα να συνεχίσω για άλλα 2-3 χρόνια στην Ευρώπη, αλλά οι περιστάσεις τα φέρανε έτσι που έπρεπε να γυρίσω πίσω. Ζύγισα τα πράγματα, τα σκέφτηκα πάρα πολύ καλά και η καλύτερη πρόταση για μένα από πολλές πλευρές, για μένα, ήτανε της Λάρισας».

Παίκτες του επιπέδου σου δεν αποφασίζουν νωρίς σε ποια ομάδα θα συνεχίσουν την καριέρα τους. Αντίθετα, εσύ σε σχέση με αυτό πήρες πολύ νωρίς την απόφαση σου.

«Ναι, γιατί σχεδόν ένα χρόνο με πολιορκούσε η ομάδα της Λάρισας, από την εποχή του Μαρίνου Ουζουνίδη. Από εκεί πέρα δέχτηκα μια πρόταση από τον πρόεδρο το Δεκέμβριο, την αρνήθηκα ευγενικά γιατί ήθελα να καθίσω στην Σέντ-Ετιέν και να τελειώσω το συμβόλαιο μου. Ήθελα να κλείσω το κεφάλαιο Σέντ-Ετιέν για μένα και να ανοίξω ένα νέο φέτος το καλοκαίρι. Καλώς ή κακώς, αν και είμαι επαγγελματίας πιστεύω ότι έχω ένα καλό να θέλω να δένομαι με τις ομάδες, για αυτό και θέλησα να ανοίξω ένα καινούριο κεφάλαιο για μένα και την καριέρα μου φέτος το καλοκαίρι. Και το σκέφτηκα πάρα πολύ καλά ειδικότερα μετά τη μεταγραφική περίοδο του Ιανουαρίου και, όπως είπα από πολλές απόψεις, το καλύτερο για μένα και την οικογένεια μου ήταν η πρόταση της Λάρισας. Για αυτό και δεν είχα τίποτα άλλο στο μυαλό μου και για αυτό συμφώνησα πολύ νωρίς, αν θυμάμαι καλά στις 23 Απριλίου».

Αν γυρίσουμε το χρόνο πίσω παρόμοια απόφαση με σένα είχε πάρει ο Νίκος Νταμπίζας αποφασίζοντας να επαναπατριστεί με τα χρώματα της ΑΕΛ. Πολλοί βλέπουν στο πρόσωπο σου ένα νέο Νίκο Νταμπίζα.

«Κοιτάξτε να δείτε, δεν σας κρύβω ότι μεγάλο ρόλο στην απόφαση μου έπαιξε το ότι βρίσκεται και ο Νίκος Νταμπίζας στην ομάδα. Είμαι πολύ χαρούμενος που θα βρεθώ και συμπαίκτης του. Για μένα ήταν ένα πρότυπο και εντός αλλά και εκτός γηπέδου και όπως είπα είμαι πολύ χαρούμενος που θα υπάρξουμε και συμπαίκτες».

Πως βλέπεις την ομάδα όντας πλέον μέλος της. Παρακολουθούσες την ομάδα από την τηλεόραση και τώρα τη βλέπεις από «μέσα». Είναι το ίδιο αγωνιστικά με αυτό που έβλεπες στην τηλεόραση;

«Υπάρχουν νεαρά αρκετά νέα ταλαντούχα παιδιά που έρχονται από τις Ακαδημίες και γενικότερα από την περιοχή της Θεσσαλίας. Από εκεί και πέρα, με τις κατάλληλες προσθήκες θα «χτίσουμε» μια καλή ομάδα. Το πιο σημαντικό για μένα, το οποίο παρατήρησα, είναι ότι υπάρχουν πάρα πολύ καλοί χαρακτήρες. Και ειδικότερα οι ξένοι παίκτες. Είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμένα να υπάρχουν «καλά παιδιά» στην ομάδα. Τώρα αυτή τη στιγμή η ομάδα «χτίζεται». Προσπαθούμε να γίνουμε μια «οικογένεια» και να «χτίσουμε» τις μεταξύ μας σχέσεις. Όπως είπα είναι πολύ σημαντικό που υπάρχουν πάρα πολύ «καλά παιδιά» στην ομάδα».

Αυτό με το οικογενειακό κλίμα των αποδυτηρίων είναι κάτι που το ακούμε να το τονίζουν πολλοί πρώην και νυν παίκτες της ΑΕΛ. Για πάρα πολλούς που βρίσκονται εκτός ακούγεται κάπως τετριμμένο. Παίζει τελικά τόσο μεγάλο ρόλο;

«Είναι το πιο σημαντικό κομμάτι. Το πιο σημαντικό κομμάτι για μια ομάδα είναι να είναι αγαπημένοι οι παίκτες μεταξύ τους, γιατί αυτό φαίνεται και στον αγωνιστικό χώρο. Όταν μπαίνεις στον αγωνιστικό χώρο πρέπει να παίζει ο ένας για τον άλλο. Και, πιστεύω, αν είναι οι παίκτες αγαπημένοι μεταξύ τους και με το τεχνικό τιμ και όσους βρίσκονται κοντά την ομάδα, αυτό κάνει την ομάδα να πηγαίνει μπροστά».

Όταν είχες φύγει εσύ από την Ελλάδα ήσουν από τα νεαρά παιδιά. Γυρνώντας τώρα 10 χρόνια μετά βρίσκεις στην ΑΕΛ ένα παιδί όπως ο Δημήτρης Κολοβέτσιος. Βλέπεις την προσπάθεια και το ταλέντο του από κοντά πλέον. Τι πιστεύεις για αυτά τα παιδιά; Μπορούν να παίξουνε; Έχουνε μέλλον;

«Σίγουρα έχουνε μέλλον, αρκεί να βάλουνε «κάτω το κεφάλι», να ακούνε τις συμβουλές των μεγαλυτέρων τους, και των προπονητών ιδιαίτερα. Από εκεί και πέρα είναι θέμα του εκάστοτε προπονητή να δώσει ευκαιρίες και στο Δημήτρη και στα υπόλοιπα νεαρά παιδιά, να τις «αρπάξουν από τα μαλλιά» και να καθιερωθούνε στην ομάδα. Εμείς οι μεγαλύτεροι σε ηλικία, κι εγώ κι ο Νίκος(σ.σ. Νταμπίζας) κι ο Βενετίδης, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ότι καλύτερο, να τους βοηθήσουμε, να τους συμβουλέψουμε…. Και γιατί όχι αυτά τα παιδιά να καθιερωθούν στην ΑΕΛ».

Έχοντας λείψει πολλά χρόνια από την Ελλάδα και παρακολουθώντας το ελληνικό πρωτάθλημα αποστασιοποιημένα, τώρα που επέστρεψες που πιστεύεις ότι μπορεί να φτάσει η ΑΕΛ;

«Τώρα από τη στιγμή που δεν έχουμε παίξει ούτε ένα φιλικό… όσο πιο μακριά γίνεται! Δε θέλω να βάζω όρια. Θα
κοιτάξουμε να παίζουμε σε κάθε παιχνίδι για τα νίκη και να φτάσουμε όσο ψηλά μπορούμε. Το πιο σημαντικό είναι να μπαίνουμε μέσα σε κάθε παιχνίδι, είτε παίζουμε με τον πρώτο είτε με τον τελευταίο, για να κερδίζουμε
».

Αυτό που είπες για τα φιλικά… είχε οριστεί ένα φιλικό με τον Ατρόμητο, το οποίο ακυρώθηκε. Σας επηρέασε;

«Σίγουρα, είναι καλό να γίνονται κάποια φιλικά παιχνίδια για να «σπάει» η μονοτονία των προπονήσεων. Υπάρχει το φιλικό την Κυριακή με την Καβάλα. Όσον αναφορά για εμένα θα ήθελα πολύ να βρεθώ σε ρυθμό παιχνιδιού, μου λείπουν τα παιχνίδια, και περιμενώ πως και πως και το παιχνίδι με την Καβάλα και τα υπόλοιπα παιχνίδια που θα γίνουν στην Ιταλία. Ώστε, να βρω κι εγώ ρυθμό αλλά και η ομάδα για να είμαστε έτοιμοι στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος».

Επέλεξες το νούμερο 5. Σημαίνει κάτι για σένα ή είναι τυχαία επιλογή;

«Όχι εντάξει, είχανε μείνει το 5 και το 6, νούμερα που μου αρέσουν πολύ. Και προτίμησα το 5. Μ’ αρέσει για αυτό το πήρα κιόλας».

Είσαι αμυντικός. Τις νίκες της δίνει η καλή άμυνα ή η καλή επίθεση;

«Πιστεύω πως όλη η ομάδα μαζί αμύνεται και όλη μαζί επιτίθεται. Από εκεί και πέρα, αν είναι καλά οργανωμένη μια ομάδα από εκεί έρχεται η νίκη. Από την καλή οργάνωση».

Σε έχουμε δει σε όσες προπονήσεις έχουν γίνει να παίζεις στο αριστερό άκρο του κέντρου της άμυνας, αν και δεξιοπόδαρος.
Είναι κατ’ επιλογή ή εκεί είναι η ανάγκη του προπονητή;


«Τα τελευταία χρόνια στην Λιλ πιο πολύ έπαιζα από τη δεξιά πλευρά. Στην Σεντ-Ετιέν έπαιζα από τα αριστερά, με βόλευε πιο πολύ. Δεν έχω πρόβλημα είτε δεξιά είτε αριστερά. Όπου μου πει ο προπονητής δεν έχω πρόβλημα να παίξω και στη δεξιά και στην αριστερή πλευρά…»

Είναι όμως μια επιλογή σου αυτή…

«Σίγουρα, σίγουρα είναι, γιατί, δεν σας κρύβω, πως έβγαλα από τη δύσκολη θέση τον προπονητή, καθώς κι εγώ προτιμούσα να παίζω από την αριστερή πλευρά».

Κλείνοντας, θα ήθελες να πεις κάτι στον κόσμο;

«Κοιτάξτε να δείτε, δεν μ’ αρέσει να δίνω υποσχέσεις. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ήταν απόφαση καρδιάς για μένα να έρθω στην ΑΕΛ. Το πιο σημαντικό για μένα είναι ότι επέστρεψε το χαμόγελο στα χείλη μου, ειδικότερα τον τελευταίο ενάμιση χρόνο πέρασα αρκετά δύσκολα. Είμαι πολύ ευτυχισμένος που θα παίζω για την ΑΕΛ και θα βρίσκομαι και θα κατοικώ στην πόλη της Λάρισας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου