Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

«Καθοριστικό το ματς με τον Άρη»

Καθοριστική χαρακτήρισε την κυριακάτικη (27/02) αναμέτρηση με τον Άρη ο Νίκος Κωστένογλου στην εβδομαδιαία συνέντευξη Τύπου, προσθέτοντας ότι όλοι στην ομάδα αναμένουν το παιχνίδι με αγωνία.Ο τεχνικός της ΑΕΛ εξήγησε την τακτική των "βυσσινί" κόντρα στην Ξάνθη και σχολιάζοντας τις ερωτήσεις περί μεγαλύτερης δυνατότητας ρίσκου, κατέληξε: "Η Μπαρτσελόνα είναι η πιο επιθετική ομάδα του κόσμου κι ας μην χρησιμοποιεί κλασικό σέντερ φορ. Εμείς πρέπει να βάλουμε δύο κεντρικούς επιθετικούς για να πετύχουμε γκολ; Αυτή η σκέψη είναι λάθος. Λάθος σκέψεις και στρατηγικές για να οδηγήσω την ομάδα στην καταστροφή εγώ δεν θα ακολουθήσω ποτέ. Δεν μπορεί, στις αποφάσεις μου, να με συμπαρασύρει το κλίμα. Εγώ βρίσκομαι εδώ για να παίρνω αποφάσεις μεστές και με ηρεμία. Εάν παρασύρομαι από το γενικότερο κλίμα, τότε δεν είμαι ικανός να καθίσω σε μια τέτοια τιμητική θέση".
Μίλησε επίσης και για την προσέγγιση της ομάδας στους ποδοσφαιριστές από τις ομάδες Νέων, λέγοντας: "Η πρώτη κίνηση που έκανα όταν ήρθα στη Λάρισα ήταν να δω παιχνίδια τους. Η δεύτερη να ζητήσω εκθέσεις από τους προπονητές τους και η τρίτη είναι να τους καλέσω στις προπονήσεις μας για να έχω και προσωπική άποψη. Είμαι αισιόδοξος για ορισμένα από αυτά τα παιδιά και είμαι βέβαιος ότι όχι μόνο θα παίξουν στην ΑΕΛ αλλά κάποια θα αφήσουν το στίγμα τους στο ελληνικό ποδόσφαιρο".
Ερωτηθείς για την προπονητολογία που αναπτύχθηκε τις τελευταίες ημέρες, ξεκαθάρισε: "Υπήρξαν κάποια δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία προέκυψε θέμα προπονητή στη Λάρισα και από τη στιγμή που δεν υφίσταται τέτοιο γεγονός το θεωρώ παραπληροφόρηση. Από την πρώτη ημέρα που βρίσκομαι εδώ εισπράττω τον σεβασμό και την αποδοχή των φιλάθλων της ΑΕΛ και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Εγώ δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ με την παραπληροφόρηση. Έχω πολύτιμο χρόνο να ασχοληθώ με την ομάδα. Αν είχε δημιουργηθεί θέμα επίσημα από την ομάδα, θα ήμουν ο πρώτος που θα το γνώριζα, αλλά αυτό δεν έχει συμβεί. Είναι διαφορετικό το να υπάρχει θέμα, από το να υποκινούμε θέμα. Γιατί νομίζω ότι ορισμένοι προσπαθούν να υποκινήσουν θέμα και να συμπαρασύρουν μία μερίδα του κόσμου. Αυτή η καρέκλα στην οποία κάθομαι δεν είναι δική μου, ανήκει στον κόσμο της ΑΕΛ και την ιστορία της και τις αποφάσεις τις παίρνει ο πρόεδρός της. Έχω μάθει να ζω με την πίεση πολλά χρόνια και δεν αποσπώμαι. Στόχος μου είναι να παρουσιάζεται όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένη η ομάδα μου για το επόμενο παιχνίδι".

Αναλυτικά η συνέντευξη Τύπου:

"Μετά από ένα σημαντικό εκτός έδρας βαθμό στην Ξάνθη, προετοιμαζόμαστε όλη την εβδομάδα για το καθοριστικό ματς που έχουμε την Κυριακή. Μέχρι στιγμής τα πράγματα κυλούν πολύ καλά στις προπονήσεις, τα παιδιά δείχνουν ιδιαίτερη διάθεση και θέληση και περιμένουμε με αγωνία το συγκεκριμένο παιχνίδι".

- Σε ό,τι έχει να κάνει με τους τραυματισμούς και τις επιστροφές;

"Είναι βελτιωμένη η εικόνα. Επέστρεψε ο Ταλ, ενώ ο Κουζάν έχει πλέον δικαίωμα συμμετοχής. Έχουμε πρόβλημα με τον Μπλάζεκ, ο οποίος δεν έχει προπονηθεί τις τελευταίες ημέρες και δεν ξέρουμε τι θα γίνει μέχρι την Κυριακή".

- Χαρακτηρίσατε σημαντικό τον βαθμό που πήρε η ομάδα στην Ξάνθη. Πού το στηρίζετε αυτό από τη στιγμή που απομένουν μόλις 7 αγωνιστικές και η ψαλίδα της βαθμολογίας παραμένει στους 6 βαθμούς; Λέγατε ότι η ομάδα ψάχνει εναγωνίως ένα διπλό. Δεν χάθηκε μια ευκαιρία στην Ξάνθη;

"Βέβαια χάθηκε η ευκαιρία, γιατί ήμασταν καλύτεροι από τον αντίπαλο και θα μπορούσαμε να πάρουμε τους τρεις βαθμούς. Με εξαίρεση το πρώτο 20λεπτο, στο οποίο δεν ήμασταν καλοί, από εκεί και μετά με το πέρασμα του χρόνου βελτιωνόμασταν όλο και περισσότερο και θεωρώ ότι το δικαιότερα αποτέλεσμα θα ήταν ένα θετικό υπέρ της ομάδας μας. Είχαμε μια κλασική ευκαιρία με τον Τσιμπάμπα, αλλά δυστυχώς δεν τα καταφέραμε. Αυτό δε σημαίνει, όμως, ότι δεν αντλούμε θετικά από το συγκεκριμένο παιχνίδι. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, βλέπω ότι υπάρχει μια σύγχυση. Επειδή μας πιέζει ο χρόνος θεωρούμε ότι σε κάθε ματς μπορούμε να παίρνουμε εύκολα τους τρεις βαθμούς. Θα πρέπει πρωτίστως να δούμε ότι η εικόνα της ομάδας μας έχει αλλάξει κατά πολύ – θεωρώ – από τη στιγμή που βρίσκομαι εδώ. Βλέπω ότι κάποιοι προσπαθούν να αλλοιώσουν αυτή την εικόνα. Εγώ, όμως, δεν μπορώ να το επιτρέψω αυτό. Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την εικόνα της ομάδας. Τώρα, το αν θέλαμε τους τρεις βαθμούς το γνωρίζω καλύτερα απ’ όλους. Αλλά δεν μπορούμε να ισοπεδώνουμε την εμφάνιση και την εικόνα της ομάδας. Βλέπω να γίνεται από κάποιους μια τέτοια προσπάθεια ειδικά μετά από τον αγώνα της Ξάνθης κι αυτό, νομίζω, δεν είναι σωστό".

- Γιατί τόσο στην Τρίπολη, όσο και στην Ξάνθη -σε δύο καθοριστικά ματς– η ομάδα μπαίνει νωθρή στο γήπεδο με συνέπεια να δέχεται γκολ στα πρώτα λεπτά και μάλιστα από στημένες φάσεις;

"Σίγουρα αυτό με ανησυχεί και προσπαθώ να βρω λύση. Θα έλεγα, όμως, ότι εσείς παίρνετε τη μία όψη του νομίσματος. Ότι η ομάδα είναι αρνητική στα πρώτα 20 λεπτά. Από εκεί και μετά, όμως, αλλάζει πρόσωπο. Κι ενώ βρίσκεται πίσω στο σκορ σε δύσκολες έδρες, απέναντι σε αντιπάλους που έχουν κι εκείνοι μεγάλη ανάγκη τους βαθμούς, καταφέρνει να ισοφαρίζει και στο πέρασμα του χρόνου να είναι καλύτερη από τον αντίπαλο. Τα θετικά συμπεράσματα είναι περισσότερα από τα αρνητικά. Βέβαια, δεν έχουμε την πολυτέλεια αυτή. Σίγουρα στο ματς με τον Άρη θα πρέπει να είμαστε πολύ συγκεντρωμένοι από το πρώτο λεπτό και να δείξουμε περισσότερο θάρρος και πίστη".

- Σχετικά με το ματς της Ξάνθης. Πρώτον, αν σας πέρασε από το μυαλό, στη διάρκεια του αγώνα, να ρισκάρετε περισσότερο και δεύτερον, δεδομένης της αγωνιστικής κατάστασης του Μετίν, αν θα τον ξεκινούσατε ξανά στην υποθετική περίπτωση που το ματς ξαναγινόταν;

"Και βέβαια θα τον ξεκινούσα ξανά. Ο Τουμέρ είναι από τους πολυτιμότερους παίκτες που διαθέτει η ομάδα εδώ και χρόνια. Είναι ένας πολύ ιδιαίτερος ποδοσφαιριστής. Αυτή τη στιγμή παραβιάζω κάτι που έχω πει, ότι δεν θα αναφέρομαι ατομικά σε κανέναν παίκτη, αλλά μου κάνατε ερώτηση επί συγκεκριμένου και πρέπει να απαντήσω. Είναι ένας παίκτης κλειδί για την ΑΕΛ. Να ξέρετε πως καμία απόφαση δεν παίρνω επιπόλαια. Αξιολογώ, ζυγίζω τις καταστάσεις στη διάρκεια της εβδομάδας και μετά από πολύ περίσκεψη και σοβαρότητα παίρνω τις αποφάσεις. Όσο για το ζήτημα του ρίσκου. Η κριτική είναι πολύ εύκολη μετά το παιχνίδι. Την προηγούμενη εβδομάδα αγωνίστηκε στο ίδιο γήπεδο μια άλλη ομάδα, η οποία έχανε 1-0 και μόλις ανοίχτηκε το ματς έγινε 3-0. Πιστεύετε ότι εμείς έχουμε αυτή την πολυτέλεια; Πιστεύετε ότι αν άνοιγε το παιχνίδι και στο σκορ γινόταν 3-1 θα επιστρέφαμε ευχάριστα πίσω στη Λάρισα. Πως θα ξεκινούσε η εβδομάδα για μας; Πέραν τούτου, όμως, θέλω να ξεκαθαρίσω πως τις αποφάσεις μου δεν τις παίρνω υπό το καθεστώς του φόβου. Ούτε μπορώ στην προπονητική σκακιέρα να είμαι επιπόλαιος. Πήραμε έναν βαθμό και με τη διάταξη που είχαμε ήμασταν καλύτεροι από τον αντίπαλο. Δεύτερον, στο χρονικό σημείο για το οποίο μιλάμε ο αντίπαλος έκανε αλλαγή βάζοντας και τρίτο παίκτη στον κεντρικό άξονα. Αν εγώ σε εκείνο το σημείο έβαζα δύο κεντρικούς επιθετικούς να είστε σίγουροι ότι οι πιθανότητες δεν θα ήταν με το μέρος μας. Άρα, όσες φορές κι αν ξαναγινόταν το παιχνίδι δεν θα έβαζα δεύτερο κεντρικό επιθετικό. Αυτό που έκανα ήταν να βγάλω τον Τουμέρ και να βάλω έναν επιθετικογενή ποδοσφαιριστή, όπως ο Σίμιτς, για να μπορέσουμε να γίνουμε ακόμη πιο επιθετικοί. Τώρα αν αυτό τελικά δεν επιτεύχθηκε, δεν μπορούσα να το προβλέψω. Από εκεί και πέρα, όμως, η σκέψη μου ήταν θετική και με επιθετικογενείς τάσεις. Στο ποδόσφαιρο υπάρχουν από κάποιους μια λογική που λέει ότι όσους περισσότερους επιθετικούς χρησιμοποιήσουμε τόσο πιο επιθετικοί θα γίνουμε ως ομάδα. Εγώ θα σας έλεγα, όμως, ότι η Μπαρτσελόνα δεν έχει κανέναν κεντρικό επιθετικό, αλλά είναι η πιο επιθετική ομάδα του κόσμου. Εμείς, λοιπόν, πρέπει να βάλουμε δύο κεντρικούς επιθετικούς για να πετύχουμε γκολ; Αυτή η σκέψη είναι λάθος. Λάθος σκέψεις και στρατηγικές για να οδηγήσω την ομάδα στην καταστροφή εγώ δεν θα ακολουθήσω ποτέ. Δεν μπορεί να με συμπαρασύρει το κλίμα στις αποφάσεις μου. Εγώ βρίσκομαι εδώ για να παίρνω αποφάσεις μεστές και με ηρεμία. Εάν παρασύρομαι από το γενικότερο κλίμα, τότε δεν είμαι ικανός να καθίσω σε μια τέτοια τιμητική θέση".

- Με το 4-3-3 είστε ευχαριστημένος τελικά;

"Μην μπαίνουμε, αυτή τη στιγμή, στη λογική των συστημάτων. Δεν έχει νόημα".

- Από τον Κόζακ είστε ευχαριστημένος;

"Σας είπα ότι δεν θέλω να αναφερθώ ειδικά σε συγκεκριμένους ποδοσφαιριστές. Αξιολογώ καθημερινά τους παίκτες και στο τέλος της εβδομάδας όποιος είναι ικανότερος μπαίνει στην ομάδα, ξεκινά στην ενδεκάδα ή συμπεριλαμβάνεται στην αποστολή. Από τις αποφάσεις μου, ίσως καταλαβαίνετε τι ισχύει για κάθε ποδοσφαιριστή. Δεν έχω ούτε συμπάθειες, ούτε αντιπάθειες, ούτε εμπάθειες. Είμαι εδώ για να παραμένω ήρεμος και να παίρνω αποφάσεις για το καλό της ομάδας. Κάθε ποδοσφαιριστής που βρίσκεται στο ρόστερ της ΑΕΛ, από τον νεαρότερο μέχρι τον μεγαλύτερο, υπολογίζεται από εμένα. Εδώ υπολογίζω τους παίκτες που είναι ερασιτέχνες. Παρακολουθώ παιχνίδια των ομάδων Νέων, ενημερώνομαι από τους προπονητές τους, ζήτησα εκθέσεις για να έχω μια καλύτερη άποψη. Εδώ έχω άποψη για τους ερασιτέχνες. Δεν θα έχω για τους επαγγελματίες; Δεν υπάρχει ποδοσφαιριστής που να μην υπολογίζεται από τη στιγμή που βρίσκεται στο ρόστερ της ομάδας και φορά τη φανέλα της ΑΕΛ".

- Που θα κριθεί το ματς της Κυριακής;

"Πλέον η σκέψη κάθε αντιπάλου που βρίσκεται απέναντί μας είναι ότι εμείς θέλουμε οπωσδήποτε να κερδίσουμε το παιχνίδι. Γι’ αυτό σας είπα ότι αν δεν είμαστε συγκεντρωμένοι και δεν έχουμε σχεδιάσει καλά τα παιχνίδια, θα έχουμε πρόβλημα. Όλα τα ματς που απομένουν είναι πολύ δύσκολα, γιατί κάθε αντίπαλος πλέον περιμένει το πότε θα ανοιχτούμε για να βρουν τους κατάλληλους χώρους και να μας δημιουργήσουν πρόβλημα. Γιατί όλοι πιστεύουν ότι εμείς από το πρώτο λεπτό θα πρέπει να κερδίσουμε το παιχνίδι. Αυτή η τακτική είναι λάθος. Ο Άρης, με τον καινούριο προπονητή, είναι μια ομάδα που έχει πολύ καλή αμυντική λειτουργία. Αυτό το πιστοποιεί και το γεγονός ότι σε τρία παιχνίδια δεν έχει δεχτεί γκολ. Ο αντίπαλος θα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος στις αντεπιθέσεις. Το γνωρίζουμε και προετοιμαζόμαστε γι’ αυτό".

- Θεωρείτε ότι η κούραση των παικτών του Άρη, λόγω του σημερινού ευρωπαϊκού αγώνα, θα είναι ένα θετικό στοιχείο για την ΑΕΛ;

"Είναι λάθος να σκεφτόμαστε έτσι. Πολλές φορές συμβαίνει σε ομάδες που έχουν τρία παιχνίδια σε μία εβδομάδα να λειτουργεί και θετικά. Το έχω ζήσει και ως ποδοσφαιριστής".

- Να γυρίσουμε στα νέα παιδιά. Μπορούν κάποιοι από αυτούς να σταδιοδρομήσουν στο χώρο του ποδοσφαίρου;
"Νομίζω ότι κάποιοι από αυτούς, πολύ σύντομα θα καταφέρουν να αγωνίζονται και στην πρώτη ομάδα της ΑΕΛ".

- Από αυτούς που ήδη προπονούνται με την ομάδα, είστε ικανοποιημένος;

"Η πρώτη κίνηση που έκανα όταν ήρθα στη Λάρισα ήταν να δω παιχνίδια τους. Η δεύτερη να ζητήσω εκθέσεις από τους προπονητές τους και η τρίτη είναι να τους καλέσω στις προπονήσεις μας για να έχω και προσωπική άποψη. Είμαι αισιόδοξος για ορισμένα από αυτά τα παιδιά και είμαι βέβαιος ότι όχι μόνο θα παίξουν στην ΑΕΛ αλλά κάποια θα αφήσουν το στίγμα τους στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Χρειάζεται όμως να ασχοληθούμε με αυτά τα παιδιά. Δεν ξέρω πόσο χρόνο θα είμαι εδώ, αλλά θεωρώ ότι θέλουν ιδιαίτερη προσοχή. Αυτό μάλιστα που είχα συζητήσει εξαρχής και με τον πρόεδρο και με βρίσκει σύμφωνο, είναι να προωθήσουμε παιδιά νεαρής ηλικίας που είναι από το νομό. Πιστεύω ότι ήδη το κάνουμε αυτό και δεν το κάνω για να εντυπωσιάσω, αλλά γιατί έχουν την ικανότητα και τις δυνατότητες για να σταθούν. Δυστυχώς η κύρια ενασχόληση των προπονητών είναι πως θα κερδίσουν το παιχνίδι της Κυριακής και δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν με αυτά τα παιδιά. Εγώ από την πρώτη ημέρα δίνω από τον χρόνο μου και σε αυτά τα παιδιά".

- Από τη Δευτέρα ως και σήμερα, με τους τόνους φυσικά να έχουν πέσει, υπήρξε μία έκφραση της συντριπτικής πλειοψηφίας των φίλων της ομάδας, να έρθει στην ΑΕΛ, ο Σάκης Τσιώλης. Σας έχει επηρεάσει καθόλου εσάς ή την ομάδα;

"Θεωρώ ότι δεν μπορώ να αποδεχτώ το "η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου" και τη θεωρώ λίγο "βαριά". Εγώ από την πρώτη ημέρα που βρίσκομαι εδώ εισπράττω τον σεβασμό και την αποδοχή των φιλάθλων της ΑΕΛ και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Εγώ δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ με την παραπληροφόρηση, έχω πολύτιμο χρόνο να ασχοληθώ με την ομάδα. Αν είχε δημιουργηθεί θέμα επίσημα από την ομάδα θα ήμουν ο πρώτος που θα το γνώριζα, αλλά αυτό δεν έχει συμβεί. Είναι διαφορετικό το να υπάρχει θέμα, από το να υποκινούμε θέμα, γιατί νομίζω ότι ορισμένοι προσπαθούν να υποκινήσουν θέμα και να συμπαρασύρουν μία μερίδα του κόσμου. Αυτή η καρέκλα που βρίσκομαι δεν είναι δική μου, ανήκει στον κόσμο της ΑΕΛ και την ιστορία της και τις αποφάσεις τις παίρνει ο πρόεδρός της. Έχω μάθει να ζω με την πίεση πολλά χρόνια και δεν αποσπώμαι. Στόχος μου είναι να παρουσιάζεται όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένη η ομάδα μου για το επόμενο παιχνίδι. Εγώ νιώθω πολύ ωραία που βρίσκομαι στη Λάρισα και είναι σημαντικό η αποδοχή και ο σεβασμός. Δεν έχω ακούσει κάποια αποδοκιμασία όσο βρίσκομαι εδώ. Τα μηνύματα που λαμβάνω είναι ότι η ομάδα έχει βελτιωθεί, ότι έχει αλλάξει. Αν υπήρξαν κάποιες φήμες, σας το είπα, με την παραπληροφόρηση δεν ασχολούμαι".

- Γιατί χρησιμοποιείται τη λέξη "παραπληροφόρηση";

"Την χρησιμοποιώ όταν λέω, υπήρξε θέμα προπονητή στην ΑΕΛ. Υπήρξαν δημοσιεύματα ότι υπήρξε θέμα προπονητή στη Λάρισα και από τη στιγμή που δεν υφίσταται τέτοιο γεγονός το θεωρώ ως παραπληροφόρηση. Εγώ αποδέχομαι την κριτική, γιατί είναι μέρος της δουλειάς μου και να είστε σίγουροι ότι δεν αποσπάται η προσοχή μου από τέτοια θέματα. Αν, πάντως, πιστεύετε ότι τέτοιου είδους θέματα κάνουν καλό στην ομάδα, συνεχίστε να το κάνετε, όσοι το κάνετε. Εμένα θα με κρίνουν οι πράξεις και τα αποτελέσματα. Οπότε περιμένετε με αγωνία την Κυριακή και θα δούμε από τη Δευτέρα τι μέλλει γενέσθαι. Εγώ θα είμαι και τη Δευτέρα εδώ".

- Η αλλαγή της ώρας πιστεύετε ότι θα παίξει κάποιο ρόλο στην έκβαση του παιχνιδιού;

"Ήταν ένα αίτημα του Άρη και θεωρώ ότι και η επιθυμία του προέδρου και η δική μου, αλλά και των παικτών ήταν να αποδεχτούμε το σχετικό αίτημα, όπως και έγινε. Δεν μας επηρεάζει και θεωρώ ότι θα πρέπει να βοηθάμε τις ομάδες μας που αγωνίζονται στην Ευρώπη. Και εδώ φαίνεται και η ανωτερότητα της ομάδας μας".

- Από το Σάββατο το βράδυ μιλάνε όλοι για την αναδιάρθρωση του ποδοσφαίρου. Το σχόλιό σας...

"Τις δύο τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει διάφορα περίεργα και ευτράπελα. Θεωρώ ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να κοιτάξουμε κατάματα την αλήθεια και να πάρουμε αποφάσεις όχι με ιδιοτέλεια και οι αποφάσεις αυτές να είναι εφαρμοστές απ’ όλες τις ομάδες. Η δικαιοσύνη απονέμεται δύσκολα στην εποχή μας".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου