Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

Η παρουσίαση Μπάντοβιτς-Νταμπίζα

Επίσημη παρουσίαση του νέου προπονητικού επιτελείου της ομάδας μας σήμερα στην
αίθουσα Τύπου του AEL FC ARENA με τον αρχηγό του ποδοσφαιρικού τμήματος κο Μίμη Τσακμακίδη να καλωσορίζει τον Μπόζινταρ Μπάντοβιτς και τον άμεσο συνεργάτη του, Νίκο Νταμπίζα, και τους προπονητές να απαντούν στις ερωτήσεις των εκπροσώπων των ΜΜΕ.
«Εκ μέρους της ΠΑΕ ΑΕΛ 1964 καλωσορίζουμε το καινούριο τεχνικό τιμ της ομάδας μας, τον κο Μπόζινταρ Μπάντοβιτς, τον κο Νίκο Νταμπίζα και τον συνεργάτη τους κο Κώστα Παρούση. Του ευχόμαστε καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο που έχουν μπροστά τους και υποσχόμαστε ότι θα βρισκόμαστε στο πλευρό τους για ό,τι χρειαστούν», δήλωση στην εισαγωγή της συνέντευξης Τύπου ο Μίμης Τσακμακίδης και ακολούθως το λόγο πήρε ο τεχνικός της ομάδας μας, Μπόσκο Μπάντοβιτς:

«Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ, που θα δουλέψω σε μια μεγάλη ομάδα όπως η ΑΕΛ, μια ομάδα με προοπτικές. Είμαι ένα νέος άνθρωπος που έχω πάθος και τρέλα γι’ αυτό που κάνω. Είμαι εδώ για να πετύχω, να κάνω ό,τι είναι δυνατόν και ό,τι περνάει από το χέρι μου για να επιστρέψει η ΑΕΛ εκεί που αξίζει. Στη Super League. Τύπος, κόσμος, διοίκηση, παίκτες, τεχνικό τιμ πρέπει να είμαστε ένα, ώστε στο τέλος να μπορέσουμε να πανηγυρίσουμε αυτό που θέλουμε όλοι. Αυτό που μπορώ να υποσχεθώ είναι πάρα πολύ δουλειά και πιστεύω και εύχομαι στο τέλος να είμαστε χαρούμενοι».

Ακολούθησε η πρώτη τοποθέτηση από το Νίκο Νταμπίζα:
«Δεν θέλω να πω πάρα πολλά. Ένας είναι ο λόγος που επέστρεψα. Τα έξι χρόνια που πέρασα με την ΑΕΛ ως ποδοσφαιριστής, το δέσιμο που δημιουργήθηκε. Βέβαια τώρα δεν υπάρχει φανέλα. Δεν πειράζει, όμως. Υπάρχει μόνο φόρμα, αλλά για μένα είναι το ίδιο πράγμα. Πάθος το ένα, πάθος και το άλλο. Το μόνο που μπορούμε να πούμε ότι είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε την ομάδα να επιστρέψει εκεί που δικαιωματικά της αξίζει. Βάσει ιστορίας, κόσμου και δυναμικής».

Ακολούθησαν οι ερωτήσεις των εκπροσώπων των ΜΜΕ. Ιδού τα κύρια σημεία της υπόλοιπης συνέντευξης:

-Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι υπήρξε μια πρώτη επαφή πριν από περίπου 10 ημέρες, χωρίς να επέλθει συμφωνία. Τι άλλαξε από τότε και σήμερα είστε στο τιμόνι της ΑΕΛ;

ΜΠΑΝΤΟΒΙΤΣ: «Είχαμε μια επαφή, συζητήσαμε κάποια πράγματα, ζήτησα κι εγώ από την πλευρά να έρθουν κάποιοι άνθρωποι δικοί μου στο τιμ. Προέκυψε μια δυσκολία όσον αφορά στο κομμάτι του γυμναστή, όχι γιατί έχω κάποιο προσωπικό θέμα ή οτιδήποτε, αλλά επειδή συνήθως αισθάνεσαι πιο άνετα όταν δουλεύεις με ανθρώπους που γνωρίζεις. Είχαμε διαφωνία και έμεινε εκεί το θέμα. Υπήρξε μια νέα επαφή μετά από το τελευταίο ματς της ομάδας και τελικά συμφωνήσαμε. Το οικονομικό για μένα ήταν το τελευταίο, γιατί προσωπικά έχω άλλους στόχους. Σημασία έχει η διάρκεια. Σε αυτή τη δουλειά τη μία μέρα είσαι εδώ και την άλλη μπορείς να φύγεις. Είμαι έτοιμος και να μείνω για πολλά χρόνια και για να φύγω αύριο».

-Ποια είναι η εικόνα που έχετε σχηματίσει για το ρόστερ της ομάδας μετά από τις τελευταίες προσθαφαιρέσεις και κατά πόσο υπάρχει δέσμευση από πλευράς προέδρου για ενίσχυση…

ΜΠΑΝΤΟΒΙΤΣ: «Καταρχήν ερχόμαστε σε μια περίοδο που δεν υπάρχει χρόνος, γιατί ακολουθούν πολλά σημαντικά παιχνίδια σε σύντομο χρονικό διάστημα. Και ξέρουμε πολύ καλά ότι ζητούμενο είναι το αποτέλεσμα, μια ομάδα όπως η ΑΕΛ πρέπει να νικάει συνέχεια. Υπήρξαν αποχωρήσεις, το ρόστερ αποδυναμώθηκε, έχουμε ένα συγκεκριμένο υλικό στα χέρια μας και με αυτό θα δουλέψουμε. Συζητήσαμε με τον πρόεδρο, θα έχουμε κι ένα ραντεβού αύριο. Προσπαθώ όσο μπορώ να μαθαίνω την ομάδα, να παρακολουθώ προηγούμενους αγώνες της, αλλά ξέρετε ότι ταυτόχρονα πρέπει να προετοιμαζόμαστε και για έναν πολύ σημαντικό αγώνα που έχουμε την Κυριακή. Ωστόσο, είναι άλλο να βλέπεις έναν παίκτη σε ένα παιχνίδι κι άλλο να τον ζεις καθημερινά στην προπόνηση. Σίγουρα, πάντως, θα κάνουμε κάποιες μεταγραφές».

-Στην τελευταία συνέντευξη Τύπου που έδωσες εδώ στη Λάρισα ήταν έκδηλη η πικρία για την αποχώρησή σου από την ομάδα. Τι μεσολάβησε σε αυτούς τους μήνες και επέστρεψες;

ΝΤΑΜΠΙΖΑΣ: «Εκείνο είχε να κάνει καθαρά με το αγωνιστικό μέρος του Νίκου του Νταμπίζα. Τώρα αυτό το κεφάλαιο έχει κλείσει. Ξέρετε ότι για να ξεκινήσω μια συνεργασία η αρχή μου είναι η ίδια. Να αισθανθώ σημαντικός και χρήσιμος για την ομάδα. Για το αγωνιστικό κομμάτι αυτά που έχω πει ανήκουν στο παρελθόν. Δεν τα παίρνω πίσω γιατί αυτά που είχα πει με αντιπροσώπευαν και ήταν προσωπικά μου βιώματα. Ωστόσο στην επαφή που έγινε τώρα τελευταία αισθάνθηκα αναγκαίος και σημαντικός. Κι επιπλέον υπάρχει και η ιδιαιτερότητα που σας προανέφερα. Θέλω να είμαι ειλικρινής και επειδή το είχα συζητήσει και με τον κόουτς θα σας πω ότι το ξεκίνημα μου στον καινούριο στίβο της προπονητικής το είχα σκεφτεί κάπως διαφορετικό. Όμως, υπάρχει η ιδιαιτερότητα που ανέφερα στην αρχή. Η μυρωδιά των αποδυτηρίων. Την ξέρω, ξέρω τους δρόμους της πόλης, τον αέρα που αναπνέει ο κόσμος στη Λάρισα κι αυτό ήταν ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στην απόφασή μου».

-Την περίοδο του καλοκαιριού είχε ακουστεί ότι ίσως συνεχίζατε τη συνεργασία με την ομάδα από κάποιο άλλο πόστο. Υπήρξε τέτοια συζήτηση κι αν ναι γιατί δεν ευοδώθηκε;

ΝΤΑΜΠΙΖΑΣ: «Υπήρξαν κάποιες κουβέντες υποθετικές για μελλοντική συνεργασία που δεν ευοδώθηκαν. Οι συνθήκες ήταν διαφορετικές. Είμαι εδώ για να συζητήσω για το τώρα και το αύριο και όχι γιατί δεν έγινε κάτι στο παρελθόν. Μικρή σημασία έχει».

-Γνωρίζεις τα αποδυτήρια και τον αέρα της Λάρισας. Τι συμβουλή έδωσες στον κόουτς; Όχι τόσο για τα αγωνιστικά πράγματα, όσο για την πραγματικότητα της ομάδας και της πόλης…

ΝΤΑΜΠΙΖΑΣ: «Αυτός ήταν κι ένας κυρίαρχος λόγος για τη συνεργασία μας. Αυτό που έχει ο κόουτς, την εμπειρία, την τριβή, την τεχνογνωσία, το προπονητηλίκι με λίγα λόγια, να το συμπληρώσω εγώ με τη γνώση της ομάδας γενικά και με μεγαλύτερη εμβάθυνση στα αγωνιστικά, στα χαρακτηριστικά των παικτών, τους περισσότερους από τους οποίους γνωρίζω αρκετά καλά. Γενικότερα έχω μια γνώση της ομάδας που πιστεύω ότι θα κάνει πιο εύκολη τη ζωή του κόουτς ειδικά στο στάδιο της προσαρμογής. Το πιο σημαντικό στοιχείο που μπορώ να δώσω αυτή τη στιγμή στην ομάδα και τον κόουτς είναι αυτή η γνώση. Πιο εξεζητημένα πράγματα νομίζω ότι στην παρούσα φάση δεν μπορώ».

-Τι μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στον κόσμο και κατά πόσο η δύσκολη συγκυρία στην οποία έχετε έρθει σας προβληματίζει;

ΜΠΑΝΤΟΒΙΤΣ: «Πριν αποφασίσω ήξερα τις δυσκολίες που υπάρχουν γενικά στον χώρο, ξέροντας ταυτόχρονα ότι ακολουθεί ένα πολύ δύσκολο πρόγραμμα. Κρίνεσαι από το αποτέλεσμα, υπάρχουν λίγες ημέρες μπροστά μας. Χωρίς τον κόσμο δεν μπορούμε. Η ομάδα είναι δική τους. Εμείς κρινόμαστε από το αποτέλεσμα και από τον τρόπο με τον οποίο η ομάδα θα αγωνιστεί. Θα προσπαθήσω σε αυτό το χρονικό διάστημα να περάσω κάποια πράγματα, να δει ο κόσμος την ομάδα που θέλει. Η ΑΕΛ είναι μια απαιτητική ομάδα και εύχομαι όλα να πάνε καλά. Χρειαζόμαστε στα αμέσως επόμενα παιχνίδια και τύχη, αλλά πιστεύω ότι η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς και τους δυνατούς. Θεωρώ ότι είμαστε δυνατοί, πιστεύουμε σε αυτά που κάνουμε, πιστεύουμε στη δουλειά μας. Σημασία έχει να είμαστε με τα παιδιά καλά μέσα στα αποδυτήρια και να μπορέσουμε να περάσουμε τη φιλοσοφία μας και να βγει μέσα στο γήπεδο η εικόνα της ομάδας που θα κάνει τον κόσμο χαρούμενο. Υπάρχουν τρία αποτελέσματα στο ποδόσφαιρο. Εγώ εύχομαι να έχουμε περισσότερες νίκες και στο τέλος να πετύχουμε τον στόχο μας. Χωρίς τον κόσμος, όμως, δεν μπορούμε. Όλοι είμαστε μια αλυσίδα. Οι πιο σημαντικοί είναι οι παίκτες, γιατί χωρίς αυτούς δεν υπάρχει ούτε προπονητής, ούτε πρόεδρος. Από την πλευρά μου θα δώσω ό,τι καλύτερο έχω για να επιστρέψει η ομάδα εκεί που ανήκει».

-Δεδομένων των δυσκολιών που υπάρχουν, η ατμόσφαιρα που βρήκατε στ’ αποδυτήρια ποια είναι; Είναι η κατάλληλη για να βγει η ομάδα στην κατηγορία;

«Σίγουρα και πριν πάρουμε την απόφαση με τον κόουτς, είχαμε γνώση της κατάστασης. Αυτό που ζούμε στα αποδυτήρια, είναι μικρό χρονικό διάστημα. Είμαστε προϊδεασμένοι, ξέρουμε τι θα βρούμε, αλλά το πιο σημαντικό είναι τι θα μπορέσουμε να κάνουμε από εδώ και πέρα. Από οποιαδήποτε ατμόσφαιρα κι αν συναντήσεις σίγουρα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση. Σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε. Είμαστε γνώστες της κατάστασης κι αυτό είναι σημαντικό γιατί κερδίζεις χρόνο στο κομμάτι της προσαρμογής. Υπάρχει μια δυσκολία γενικά στο ελληνικό ποδόσφαιρο, αλλά εμείς είμαστε εδώ για να καλυτερεύσουμε τα πράγματα και να βελτιώσουμε τα πάντα. Από τη λειτουργία των αποδυτηρίων μέχρι την αγωνιστική εικόνα της ομάδας».

-Έχεις άποψη για το που χωλαίνει αγωνιστικά η ομάδα;

ΝΤΑΜΠΙΖΑΣ: «Δεν είναι της παρούσης να κάνουμε τέτοιες τοποθετήσεις. Είναι νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα. Όπως είπε και ο κόουτς νωρίτερα άλλο είναι να βλέπεις τους παίκτες σε έναν αγώνα κι άλλο να ζεις την ομάδα καθημερινά στην προπόνηση. Αυτό που προέχει είναι το ματς της Κυριακής. Τα συμπεράσματα θα βγουν στην πορεία».

-Είπατε ότι θέλετε να προσθέσετε κάποια δικά σας στοιχεία στον τρόπο με τον οποίο αγωνίζεται η ομάδα. Ποια είναι αυτά;

ΜΠΑΝΤΟΒΙΤΣ: «Η ΑΕΛ είναι μια ομάδα, η οποία στα περισσότερα παιχνίδια θα παίξει στο αντίπαλο μισό. Αυτό σημαίνει ότι θα βρίσκει πολύ κλειστές άμυνες. Είναι το πιο δύσκολο σημείο της τακτικής για να βελτιώσεις. Όταν βρίσκεσαι σε τέτοια κατάσταση σημαίνει ότι η ομάδα είναι ψηλά, οπότε θα πρέπει να προσέχεις πάρα πολύ τις επιστροφές γιατί πολλές ομάδες αυτής της κατηγορίας παίζουν στην κόντρα με αντεπιθέσεις. Πρέπει να έχουμε ισορροπία σε άμυνα και επίθεση. Και φυσικά να δούμε που θα πρεσάρουμε, πότε θα πρεσάρουμε ανάλογα με τον εκάστοτε αντίπαλο. Θα προσπαθούμε εμείς να ελέγχουμε τον ρυθμό, να έχουμε υπομονή, κατοχή της μπάλας και επιθετικό παιχνίδι. Αυτό πιστεύω ότι θέλετε να βλέπετε κι εσείς, όπως άλλωστε θέλω κι εγώ. Έχουμε τη δυνατότητα να το περάσουμε. Οι παίκτες έχουν και θέληση και διάθεση. Το πιο σημαντικό, πάντως, από εδώ και πέρα είναι η διάρκεια. Είναι λίγος ο χρόνος, αλλά πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε».

-Ως ποδοσφαιριστής είχες ένα τρόπο αντίδρασης και διαμαρτυρίας σε μια αδικία. Τώρα, όμως, που είσαι έξω από τις τέσσερις γραμμές του γηπέδου και έχεις άλλο ρόλο, είσαι προετοιμασμένος γι’ αυτή τη στιγμή και για ανάλογες καταστάσεις;

ΝΤΑΜΠΙΖΑΣ: «Θεωρώ ότι η εικόνα μου θα είναι διαφορετική. Δεν έχεις την πολυτέλεια έξω από τις γραμμές του γηπέδου, να έχεις τον ίδιο τρόπο λειτουργίας όπως μέσα στον αγωνιστικό χώρο. Εγώ για να βοηθήσω τον κόουτς και την ομάδα πρέπει να έχω καθαρό μυαλό. Αν ο λαιμός και το πρόσωπό μου είναι πρησμένα, οι φλέβες μου πετάγονται και τα δόντια μου κοντεύουν να σπάσουν από το σφίξιμο, δεν πρόκειται να προσφέρω καλές υπηρεσίες στην ομάδα. Θα βλέπουν ένα άνθρωπο που θα εκφράζει μια αγανάκτηση, ένα προσωπικό συναίσθημα, αλλά στην ουσία δεν θα προσφέρω ομάδα. Αυτό που μπορώ να κάνω αυτή τη στιγμή - και θα το κάνω γιατί ξέρω τον εαυτό μου καλύτερα από τον καθένα – είναι ότι θα δείχνω μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Μια διαφορετική αντιμετώπιση και προσέγγιση γιατί αυτό είναι το σωστό».

-Υπάρχει μια κουβέντα στην πόλη που αφορά κάποιες ενστάσεις για το πρόσωπό σας κε Μπάντοβιτς. Μια κουβέντα με δύο σκέλη. Το πρώτο είναι ότι διαδεχτήκατε έναν προπονητική με τον οποίο είσαστε μεν σχεδόν συνομήλικοι, αλλά εκείνος είχε πολύ μεγαλύτερη εμπειρία ως πρώτος προπονητής. Το δεύτερο έχει να κάνει με το γεγονός ότι το προπονητικό παρελθόν σας ως πρώτος προπονητής είναι συνδυασμένο με τον Ολυμπιακό και την Κέρκυρα. Δύο ομάδες τις οποίες ο κόσμος της ΑΕΛ – και εν πολλοίς και η ίδια η ΑΕΛ – θεωρούν ότι λειτούργησαν πέρσι εις βάρος της. Αυτό σε συνδυασμό με μια δήλωσή σας στο παρελθόν ότι έχετε θέσει τον εαυτό σας στη διάθεση του Ολυμπιακού, έχει δημιουργήσει όλες αυτές τις ενστάσεις. Θα θέλαμε το σχόλιό σας.

ΜΠΑΝΤΟΒΙΤΣ: «Πρώτα απ’ όλα για την προπονητική εμπειρία, όλοι από κάπου ξεκινάνε. Έχω εμπιστοσύνη στις γνώσεις που και προσπαθώ – με τα λάθη μου και με τα καλά μου – να γίνομαι καλύτερος. Πέρσι ήμουν σε μια ομάδα, την Κέρκυρα, η οποία έπαιξε καλό ποδόσφαιρο και πιστεύω ότι κατάφερε να κάνει κάτι σημαντικό για πρώτη φορά στην ιστορία της. Σίγουρα υπάρχουν προπονητές με μεγαλύτερη εμπειρία από εμένα. Εγώ είμαι εδώ για να αλλάξω, πιστεύω, κάποιες γνώμες, να τις αλλάξω με τον τρόπο που θα παίζει η ομάδα μέσα στο γήπεδο. Αυτό είναι το ένα πράγμα. Το δεύτερο είναι ότι – δόξα τω Θεώ – μεγάλωσα σε μια οικογένεια με αξίες, μια οικογένεια που με έχει μάθει να ξεχωρίζω τα πράγματα. Μεγάλωσα σε μια ποδοσφαιρική χώρα με πειθαρχία και επαγγελματισμό. Δεν μπορώ να σβήσω το παρελθόν μου. Όμως, οπουδήποτε κι αν έχω πάει, μπήκα σαν κύριος και βγήκα σαν κύριος. Έδωσα όλα όσα είχα για τις ομάδες που έχω δουλέψει και είμαι υπερήφανος γι’ αυτό. Το ίδιο θα κάνω και για την ΑΕΛ. Σέβομαι τις ομάδες που έχω δουλέψει, όπως θα κάνω και με την ΑΕΛ. Δεν θέλω να κρίνομαι από το κόκκινο, το μαύρο, το άσπρο ή το πράσινο. Θέλω να κρίνομαι από τις αξίες μου, από τον τρόπο δουλειάς και συμπεριφοράς στην ομάδα και βέβαια, από τις γνώσεις μου και από αυτά που θα περάσω στα παιδιά. Κάποιες φορές δεν τα καταφέρνεις, αλλά εγώ πιστεύω ότι θα τα καταφέρω γι’ αυτό και είμαι εδώ. Σέβομαι τις απόψεις του κάθε ανθρώπου. Όμως, από εμένα, όσο καιρό είμαι εδώ – 10 μέρες, ένα χρόνο, 5 χρόνια – δεν θα ακούσετε ψέματα και ψεύτικες δηλώσεις. Είμαι αυτός που είμαι. Είμαι αληθινός. Μου αρέσει αυτό που κάνω, έχω αρχές και είμαι υπερήφανος για ό,τι έχω κάνει εδώ, σε αυτή τη χώρα, την οποία νιώθω δεύτερη πατρίδα μου».

-Ένα σχόλιο για τις αντιδράσεις μερίδας ανθρώπων σχετικά με την επιστροφή σου στην ομάδα…

ΝΤΑΜΠΙΖΑΣ:«Αυτά υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν. Κοινή αποδοχή δεν μπορείς να έχεις. Δεν είναι ρεαλιστικό. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν μια άποψη για το πρόσωπο το δικό μου, το πρόσωπο του Χάρη, του Γιώργου, του Νίκου, του οποιουδήποτε. Γι’ αυτούς τους ανθρώπους θα έλεγα ότι χρειάζεται να βάλουν την αγάπη για την ομάδα πάνω από την οποία αμφισβήτηση για εμένα, για τον κόουτς ή για οποιονδήποτε άλλο. Να κριθούμε από αυτό που θα δείξουμε στον αγωνιστικό χώρο, να κριθούμε από τη λειτουργία της ομάδας. Η διαφωνία και η αμφισβήτηση είναι κάτι που προκύπτει από αυτό που πιστεύουν. Κάποιους λόγους έχουν που το πιστεύουν αυτό. Εγώ στην παρούσα φάση – κι επειδή έχω προϋπηρεσία στην ομάδα – θα ήθελα να περάσω ένα μήνυμα γενικό, έξω από το ρόλο και την ιδιότητά μου. Οι καιροί είναι δύσκολοι για την ομάδα. Η επιβίωσή της και η άνοδος στη Super League είναι πάρα πολύ σημαντικά για το αύριο της ομάδας. Οπότε θεωρώ – και μιλάω σαν τρίτος αυτή τη στιγμή – ότι πρέπει να βάλουμε την αγάπη για την ομάδα πάνω από την οποιαδήποτε διαφωνία έχουμε, γιατί δεν υπάρχει η πολυτέλεια να κάνουμε αλλιώς. Αν στην πάροδο του χρόνου δικαιωθούμε με αυτή την επιλογή, ο χρόνος θα το δείξει. Εμείς είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε την ομάδα να ανέβει κατηγορία. Την προσωπική άποψη του καθενός που διαμορφώνεται με κάποια κριτήρια δεν μπορούμε να την αλλάξουμε με τα λόγια. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι με τη δουλειά μας, να αλλάξουμε την όποια αρνητική άποψη επικρατεί. Η αγάπη για την ομάδα να μπει πάνω από την οποιαδήποτε διαφωνία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου