Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Πηλαδάκης: «Θα μείνω στη Λάρισα να παλέψω»

Στην καθιερωμένη εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη Τύπου που παραχωρεί ο πρόεδρος της ΠΑΕ ΑΕΛ, Κώστας Πηλαδάκης, στη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου, μίλησε για την οικονομική κατάσταση της ΠΑΕ διαβεβαιώνοντας ότι η ομάδα θα αδειοδοτηθεί όταν έρθει η στιγμή, ανέλαβε τις ευθύνες για τις επιλογές προσώπων και συνεργατών, έκανε για τα σενάρια περί ιδιοκτησιακού, για τις σχέσεις με την Ερασιτεχνική ΑΕΛ, αλλά και τις δράσεις συγκεκριμένων μελών της που έρχονται ενάντια στις αρχές της ομάδας, Αναφέρθηκε επίσης, στη σχέση της ομάδας με το γήπεδο, ξεκαθαρίζοντας πως η ΑΕΛ δεν έχει καταβάλει ούτε ένα ευρώ ως ενοίκιο για το AEL FC ARENA, μίλησε για τα δίκια της ανακοίνωσης των Monsters, διατύπωσε τις ενστάσεις του και δανειζόμενος συγκεκριμένη φράση από το κείμενο «Συνεχίζουμε όλοι τον αγώνα, με όλο το κουράγιο που δίνει η αγάπη μας για την ΑΕΛ», δεσμεύτηκε ότι δεν θα εγκαταλείψει την ομάδα, ακόμη κι αν αυτή δεν καταφέρει να κερδίσει φέτος της επάνοδό της στη SuperLeague, εκτός κι αν υπάρχει άλλη λύση, βιώσιμη και αξιοπρεπής. «Ακόμα κι αν αυτή η χρονιά πάει άσχημα να ξέρετε, εγώ θα είμαι πάλι εδώ. Δεν πρόκειται να φύγω, δεν θα τα παρατήσω.
Αναλυτικά:

«Το πρώτο πράγμα στο οποίο θέλω να αναφερθώ είναι η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ΠΑΕ ΑΕΛ. Δεν γίνεται κάθε λίγο και λιγάκι να βγαίνουμε και να διαψεύσουμε όλες αυτές τις ιστορίες στα ραδιόφωνα και τις εφημερίδες, που λένε ότι η ομάδα πτώχευσε ή καταστράφηκε. Η ομάδα – όπως η πλειοψηφία των ελληνικών εταιρειών και του ελληνικού κράτους – ακολουθεί μια ανηφόρα, σε μια χρονιά με μηδενικά έσοδα και υπέρογκες υποχρεώσεις. Παρόλα αυτά η ομάδα μας βρίσκεται μακράν σε καλύτερη οικονομική κατάσταση από πολλές άλλες, διακανονίζει και έχει πληρώσει προκαταβολές από δόσεις προσφυγών και πληρώνει, με σχετική καθυστέρηση, όλες τις υποχρεώσεις της. Βεβαίως, αν το ελληνικό κράτος είχε φανεί συνεπές – έστω και τρία χρόνια αργότερα – και μας είχε επιστρέψει μέρος του ΦΠΑ, ακόμη και το 10% των χρημάτων που μας οφείλει, η ΠΑΕ δεν θα είχε ούτε ένα ευρώ καθυστέρηση και επιπλέον δεν θα είχε χρεωθεί κόστος ενός εκατομμυρίου από τις προσφυγές. Γιατί αν είχαν πληρωθεί εγκαίρως οι ποδοσφαιριστές, δεν θα είχαν γίνει προσφυγές. Πέραν της όποιας δυσφήμησης, δηλαδή, έχουμε χρεωθεί και πληρώνουμε ένα εκατομμύριο παραπάνω στη δυσκολότερη από τις 8 χρονιές που βρίσκομαι στην ομάδα. Σας διαβεβαιώ ότι η ομάδα μας, όταν χρειαστεί και όταν κριθεί, αδειοδότηση θα πάρει και είναι μακράν καλύτερα οικονομικά από τη συντριπτική πλειοψηφία των ομάδων της SuperLeague που δεν σφραγίζουν εισιτήρια ή έχουν διαλυθεί, καθώς και από μεγάλη μερίδα ομάδων της Football League.

Δεύτερον, έχω την πλήρη ευθύνη για τις επιλογές των προσώπων στους προπονητές και τα στελέχη της ΠΑΕ. Επαναλαμβάνω, όμως - γιατί δεν είναι κανείς άμοιρος ευθυνών – πως ούτε ποδόσφαιρο παίζω, ούτε επιλέγω παίκτες, ούτε επεμβαίνω στους προπονητές. Έχω κάνει λάθη στις επιλογές των προσώπων κι αυτή την ευθύνη την αναλαμβάνω και – το πιο σημαντικό – την πληρώνω. Η ιστορία δεν έχει καταγράψει μόνο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο που όλα πηγαίνουν στραβά, αλλά συνολικά 8 χρόνια παρουσίας μου στη Λάρισα, που αν τα καταγράψουμε πάλι στον ίδιο παρονομαστή θα καταλήξουμε. Από τη μία υπάρχει μια άνοδος στη μεγάλη κατηγορία, μια έξοδος στην Ευρώπη, ένα Κύπελλο, μια δεύτερη έξοδος στην Ευρώπη και μια τρίτη. Κι από την άλλη μια πτώση και μια κακή, μέχρι σήμερα, χρονιά. Κανείς δεν κρίνεται μόνο από μία σεζόν.  Παίρνω την ευθύνη των λαθών μου, τα οποία πληρώνω και υλικά και ψυχολογικά κι έχω θυσιάσει πολύ σημαντικά πράγματα για την ομάδα όλα αυτά τα χρόνια, όπως η οικογένειά μου. Ο καθένας μας έχει κάνει πολλά λάθη. Από ένα πρόστιμο που κλήθηκε να πληρώσει η ομάδα μέχρι την πρόσφατη λάθος επιλογή μου στο πρόσωπο του κου Μπάντοβιτς. Όχι γιατί δεν τον ήθελαν οι οργανωμένοι. Γιατί όταν έναν άνθρωπο τον εμπιστεύεσαι και μπαίνεις στη διαδικασία τη σχέση με τους οργανωμένους να τη φέρεις σε τέτοια επίπεδα, οφείλει αυτός ο άνθρωπος το λιγότερο να δείξει το ειδικό βάρος και να φανεί αντάξιος της εμπιστοσύνης σου. Και για να μην υπάρχουν απορίες, ο κος Μπάντοβιτς παραιτήθηκε μη αντέχοντας το βάρος αυτής της κατάστασης. Για την επιλογή αυτή, όλη την ευθύνη την έχω εγώ και πρέπει να κριθώ. Αλλά ούτε λαμόγιο είμαι, ούτε φέσωσα την ομάδα, ούτε τίποτα. Είμαι εδώ και πολεμάω. Στις πιο δύσκολες στιγμές που έχω ζήσει αυτά τα 8 χρόνια. Σ’ αυτό το γήπεδο εργάστηκε πολύς κόσμος, στη συντριπτική πλειοψηφία Λαρισαίοι. Ξέρετε πόσα λάθη έγιναν; Μπήκα στο σπίτι του να τον βρίσω, αυτόν και την οικογένειά του; Είναι λάθη ανθρώπινα. Δεν υπήρχε πρόσθεση. Το διορθώνεις και πας μπροστά. Αυτή είναι η καλή πρόσθεση. Όχι να περιμένεις στη γωνία και να παίρνεις κεφάλια. Στη διάρκεια, όση στενοχώρια κι αν εισπράξεις, μόνο η αλήθεια μένει στο τέλος. Κι η αλήθεια είναι μία. Ότι έρχεστε στο γήπεδο μαζί μου, στενοχωριόμαστε και κλαίμε όταν η ομάδα χάνει κι ακόμα αν αυτή η χρονιά πάει άσχημα να ξέρετε, εγώ θα είμαι πάλι εδώ. Δεν πρόκειται να φύγω, δεν θα τα παρατήσω. Δεν θα γίνουμε ΑΕΚ, ούτε Ηρακλής. Είναι πολύ ψυχοφθόρο, αλλά δεν πρόκειται ποτέ να αφήσω αυτή την ομάδα ή να την παραδώσω σε ανθρώπους δίχως όραμα και σωστές προσεγγίσεις γι’ αυτό που θέλουμε για την ΑΕΛ. Να πηγαίνει κόντρα στα κατεστημένα, να είναι συνεπής στα οικονομικά της, έστω με δυσκολίες. Γιατί, δυστυχώς, όταν τα έσοδά σου όχι απλά μειωθούν, αλλά μηδενιστούν δεν έχεις πολλές επιλογές. Άλλοι παίρνουν καραμπίνες… Εμείς, όμως, είμαστε εδώ και αγωνιζόμαστε. Πληρώνουμε κάθε μέρα και είμαι πεπεισμένος ότι θα έρθει μέρα που όλα αυτά θα σταματήσουν.

Τρίτον, θέλω να σταματήσουν όλα αυτά τα σενάρια περί πώλησης της ΠΑΕ και όλοι αυτοί που εμφανίζονται επειδή αγάπησαν ξαφνικά την ΑΕΛ. Όποιος έχει όραμα και μια σχετική οικονομική επιφάνεια και μπορεί να συνεχίσει αυτό που χτίσαμε όλα αυτά τα χρόνια, η πόρτα μου είναι ανοιχτή και είμαι στη διάθεσή του. Όμως, το να βγαίνουν φωνές και χωρίς πρόταση να λένε «φύγε», είναι φωνές για το κακό της ομάδας. Το να πεις «φύγε» είναι απλό. Να πας σε μια διοίκηση πρωτοδικείου, και το αναφέρω συγκεκριμένα γιατί έχω σκοπό γι’ αυτό που λέω επειδή ακούστηκαν και τέτοια σενάρια «ας τον πιέσουμε να φύγει, θα πάει η ομάδα σε διοίκηση πρωτοδικείου και θα μπούμε εμείς μέσα». Να ξέρουν αυτοί οι κύριοι ότι η πόρτα της ΑΕΛ είναι κλεισμένη. Η ΑΕΛ θα παραδοθεί και θα συνεχιστεί μια διαδρομή με αξιοπρέπεια, με ειλικρίνεια και από όποια κατηγορία κι αν βρίσκεται η ομάδα. Ο αγώνας είναι ο ίδιος. Δεν θα συμβιβαστούμε και για το ίδιο πρέπει να μας πείσει όποιος θέλει να έχει συνέχεια. Σας διαβεβαιώ, και το έχω πει 50 φορές, ότι δεν θα είμαι εμπόδιο σε όποιον έρθει με αξιοπρέπεια και έχει μια πρόταση. Ακόμη και όποιος δεν έχει μια γνωστή οντότητα, αν φέρει τα πειστήρια που χρειάζονται, θα έχουμε συζήτηση και λύση άμεση. Όμως, κουβέντες και σενάρια με θεωρίες δε με βρίσκουν σύμφωνο και δεν πρόκειται να σύρω την ΑΕΛ σε αυτή την κατάσταση.

Τέταρτον, η Ερασιτεχνική ΑΕΛ. Επειδή γράφονται και λέγονται πολλά. Οι σχέσεις με την Ερασιτεχνική από την πρώτη μέρα που είμαι εδώ… Και υπήρχαν 6,5 χρόνια πάρα πολύ καλά, που μπορούσαμε και βοηθούσαμε και οικονομικά και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Και βρισκόμαστε σήμερα σε ένα χώρο γιατί απεδέχθη η Ερασιτεχνική εκείνη την εποχή, χωρίς να χάσει κάτι – δεν στερήθηκε γη, δεν στερήθηκε κάποιο δικαίωμα – να υπάρχει τυπική μεσολάβησή του γιατί έτσι ήταν ο νόμος. Να πει ότι παίρνω τη γη και την παραδίδω σε μια εταιρεία συγκεκριμένη και ψηφίστηκε στον ελληνικό κοινοβούλιο. Οι σχέσεις μας ήταν πάντα καλές. Οι σχέσεις μου, όμως, δεν πρόκειται να είναι καλές με κανέναν άνθρωπο που θέλει να χρησιμοποιήσει ως όχημα την Ερασιτεχνική. Με κανέναν άνθρωπο που δεν εκπροσωπεί τις αξίες που τουλάχιστον εγώ έχω και νομίζω οι περισσότεροι που υποστηρίζουν αυτή την ομάδα. Είναι υποκειμενική κρίση, αλλά δεν μιλάω ποτέ στην τύχη. Δεν πρόκειται ποτέ να συμβιβαστώ με ανθρώπους που απειλούν και τραμπουκίζουν. Και με εξοργίζει και – επειδή και πολλοί από εσάς έχετε παιδιά στην Ερασιτεχνική – νομίζω ότι πρέπει να δοθούν καθαρές λύσεις σε όλα τα ζητήματα. Αναφέρομαι στον κο Γραβάνη και στον κο Νάκα. Αυτοί οι κύριοι που αποφασίζουν πως όποιος διαφωνεί μαζί τους, θα πηγαίνουν και θα δέρνουν περιπτεράδες, βιοπαλαιστές σε αυτή την πόλη. Δεν μιλάω ανώνυμα, μιλάω συγκεκριμένα. Αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να εκπροσωπούν τις ακαδημίες της ΑΕΛ. Ο λόγος μου στην ΑΕΛ είναι μια ψήφος ως μέλος. Τίποτα παραπάνω. Αλλά να φοβηθώ εγώ απειλές – και δεν τις συνδυάζω με τις ανώνυμες που δέχομαι στο τηλέφωνό μου, λέω ότι είναι συμπτωματικό γεγονός – με λάθος άνθρωπο τα έβαλαν. Επίσης, για να σταματήσει ένα παραμύθι που ο κύριος ο συγκεκριμένος, ο κύριος Γραβάνης, έχει ξεκινήσει. Η ΑΕΛ στη ΓΗΠΕΔΟ δεν έχει πληρώσει ούτε ευρώ ενοίκιο. Ούτε έχει χρεωθεί ενοίκιο και δεν θα πληρώνει, όσο δεν θα έχει λεφτά. Είμαστε ξεκάθαροι; Τελείωσε το παραμύθι αυτό; Δεν πληρώνει. Δέσμευσή μου, κι αυτό ισχύει εδώ και ενάμιση χρόνο. Και δεν θα πληρώσει. Έχει μόνο έσοδα και μόνο παροχές. Τις σουίτες κι ό,τι άλλο έχει μέσα σε αυτό το γήπεδο. Τελειώσαμε με το παραμύθι αυτό για να μην το ξανακούσω;

Πέμπτον, ο Σύνδεσμος των Monsters. Έβγαλαν μια ανακοίνωση. Στην πλειοψηφία των πραγμάτων για τα οποία με κατηγορούν – ότι δεν παίρνουμε αποτελέσματα, ότι είναι αστείο αυτό που συμβαίνει – έχουν δίκιο. Τι να κάνουμε; Στο ποδόσφαιρο όλα κρίνονται από το αποτέλεσμα. Τίποτα από την προσπάθεια ή από την πρόθεση. Κι επειδή τις ευθύνες μου τις αναλαμβάνω, έχουν δίκιο. Η ομάδα αυτή μας έμαθε να κερδίζει και όλοι θέλουν αυτό. Απλώς, θέλω να αναλογιστούν, σε όλη αυτή την κατάσταση, ποιος πικραίνεται περισσότερο με μια ήττα της ομάδας. Ποιος έχει βάλει το σπίτι του εγγύηση. Στη ζυγαριά, εγώ λέω ότι το ίδιο στενοχωριόμαστε. Όχι λιγότερο. Σε δυο-τρία σημεία δεν συμφωνώ. Σε όλα τα άλλα έχουν απόλυτο δίκιο, σε ό,τι κι αν με κατηγορούν. Το πρώτο, ότι ασχολούμαι με την ομάδα κάθε 15 μέρες. Με την ομάδα ασχολούμαι καθημερινά 365 μέρες το χρόνο, επί 8 χρόνια συνεχόμενα, καλοκαίρια και χειμώνες. Δεν σταμάτησα ποτέ να ασχολούμαι σε καθημερινό επίπεδο και δεν σταμάτησα να έχω την ίδια διαδικασία διαχείρισης. Και στις επιτυχημένες χρονιές , να εμπιστεύομαι τους προπονητές, τους βοηθούς τους, όπως κάνω και σήμερα μετά από ένα ανεπιτυχές αποτέλεσμα.  Αυτός είναι ο τρόπος, από την πρώτη στιγμή που ήρθα εδώ μέχρι και σήμερα. Δεν σας κορόιδεψα. Δεν έκανα κάτι άλλο τότε και κάτι άλλο σήμερα. Το ίδιο έκανα. Οι επιχειρήσεις έχουν τα πάνω τους και τα κάτω τους. Είμαστε στο κάτω της ομάδας. Είμαι πεπεισμένος ότι μόνο προς τα πάνω θα πάει η ομάδα, αργά ή γρήγορα. Αλλά δεν μπορεί όταν 6,5 χρόνια όλα πάνε καλά και ενάμιση χρόνο στραβά, να τα σβήνουμε όλα και να λέμε φύγε. Συμφωνώ μαζί τους. Φύγε. Αλλά ποια είναι η λύση ρε παιδιά; Δώστε μου τη λύση. Είναι το Πρωτοδικείο; Είναι να μην σφραγίζουμε εισιτήρια γιατί η ομάδα θα χρωστά παντού και δεν θα μπορούμε να παίρνουμε ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα; Ποια είναι η λύση; Είμαι ο πρώτος που θα την ακούσει και θα συνεχίσω να έρχομαι στο γήπεδο σαν απλός φίλαθλος, σε κάθε παιχνίδι της ομάδας. Με κατηγορούν ότι κέρδισα πολλά από την ΑΕΛ, δεν ξέρω τι εννοούν, μπορεί να εννοούν συναισθηματικά κι έχουν δίκιο γι’ αυτό. Βεβαίως, τη  χαρά του Κυπέλλου δεν θα την ξεχάσω για όλη μου τη ζωή. Το ίδιο και τον αποκλεισμό της Μπλάκμπερν. Την ημέρα που μπήκαμε εδώ μέσα δεν θα την ξεχάσω. Σ’ αυτό έχουν δίκιο, κέρδισα πολλά από την ΑΕΛ. Αυτά, όμως, είναι. Σε όλα τα υπόλοιπα έχουν απόλυτα δίκιο. Λάθη, τα οποία όμως δεν είναι από πρόθεση, ούτε η διαχείριση ήταν διαφορετική από τα προηγούμενα χρόνια. Είναι μια χρονιά κακή για την ομάδα, όπως είναι στη δουλειά σας, στη δουλειά μας, στο σπίτι μας, στην Ελλάδα. Δεν καταδικάζεται κανένας, δεν παίρνουμε το κεφάλι κανενός, όταν η πρόθεση είναι σωστή. Κάνουμε την αυστηρότερη κριτική, αλλά δεν καταδικάζουμε κανέναν. Αν υπάρχει πρόταση, και η πρόταση είναι βιώσιμη για την ΑΕΛ, αξιοπρεπής και με όραμα… Ούτε λεφτά πολλά χρειάζονται, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε ο άνθρωπος αυτός θα πρέπει να έχει μια κάποια επιφάνεια. Θέλω επίσης να συγχαρώ τους εμπνευστές και τους δημιουργούς για το έργο που έφτιαξαν στην είσοδο έξω από το πέταλο των οργανωμένων. Είναι ένα στολίδι που ομόρφυνε το γήπεδο. Τέτοιες προτάσεις - ανεξαρτήτως αν υπάρχει κόντρα όπως νομίζουν εκείνοι, για εμένα δεν υπάρχει, εγώ είμαι αυτός που εν γνώσει μου έδωσα το δικαίωμα πέρσι να μπουν στον αγωνιστικό χώρο και να με βρίσουν - είναι καλοδεχούμενες.

Τελειώνοντας, θέλω να πω το εξής. Δεν είναι απαραίτητο να γίνουμε όλοι φίλοι μεταξύ μας. Γινόμαστε φίλοι την Κυριακή στο γήπεδο, όταν παίζει η ομάδα μας. Θα υπάρχουν συμφωνίες, θα υπάρχουν διαφωνίες, εγώ μπορεί να τις λέω κάποιες φορές με υψηλό τόνο ή να τις ακούω ακόμα και με βωμολοχίες. Το έχω εισπράξει, το έχω καταπιεί, το έχω αντέξει και θα το αντέξω και στο μέλλον για χάρη της ΑΕΛ. Ορμώμενος από μια πολύ ωραία πρόταση που έχει η ανακοίνωση των Monstersθα πω τα εξής. «Συνεχίζουμε όλοι τον αγώνα, με όλο το κουράγιο που δίνει η αγάπη μας για την ΑΕΛ». Αυτό θέλω να κρατάτε όλοι στο μυαλό σας. Αυτή την πρόταση, η οποία είναι πολύ σοφή. Αυτήν ακούω κι εγώ, ανεξαρτήτως αν συμφωνώ ή διαφωνώ. Ποτέ, όμως, ακόμη κι αν διαφώνησα με κάποια επιλογή, δεν χρησιμοποίησα βία, ούτε προσέβαλα κάποιον ή την οικογένειά του.

Μπορεί η ομάδα να μην ανέβει φέτος, παρόλα που η προσπάθεια συνεχίζεται και δεν θα σταματήσει ούτε λεπτό. Θα ανέβουμε του χρόνου. Δεν θα ανέβουμε του χρόνου. Θα είμαι εδώ πάλι. Θα κάνω ό,τι προσπάθεια υπάρχει, όσο χρειάζεται θα ματώνω, εκτός εάν βρεθεί άλλη λύση, βιώσιμη και αξιοπρεπής».
Ακολούθησαν οι ερωτήσεις από τους εκπροσώπους του Τύπου…
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου